Innmelding

Vi vil gjerne ha deg som medlem i Bergen CK.

Innmelding skjer via Min Idrett og her kan du administrere alle medlemskap i norsk idrett (innmeldinger og utmeldinger), se og oppdatere informasjon som er registrert om deg.

Du får tilgang til Min Idrett ved å registrere epostadressen din. («Ny bruker» øverst til høyre på Min Idrett siden) Du får da tilsendt brukernavn og passord og kan logge inn. Etter innlogging finner du Medlemskap, velger Finn ny klubb og skriv inn Bergen Cykleklubb og aktiver valget som kommer opp og trykk på send søknad.

Du får en melding når medlemskapet er aktivert og faktura/KID sendes til din mailadresse.

Medlemskapet løper til det sies opp via Min Idrett eller mail til post@bergenck.no

Medlemsfordeler i Bergen CK

• Aktiv sykkelglede i felleskap.
  • Deltagelse i et variert & omfattende treningstilbud.
  • Klubb/temakvelder om sykkel og trening.
  • Mulighet for lånesykkel til rekrutter.
  • Spinningtilbud i våre spinninglokale i vinterhalvåret uten ekstra kostnad.
  • Fellesturer til turritt, treningssamlinger og treningsturer til utlandet.
  • Klubbrabatt (30%) hos Idrettsmedisinsk avdeling.
  • Rabatt hos treningssenteret Nr1 Fitness

Samtidig har du noen forpliktelser:

• Norsk idrett er tuftet på frivillighet og dugnad. I Bergen CK er det som i alle andre klubber og organisasjoner dugnadsarbeidet som driver klubben. Det er viktig at alle medlemmer og foresatte til aktive barn i Bergen CK deltar på dugnad.
  • Junior, Elite og Veteraner deltar som funksjonær/vaktmannskap/annen dugnad minst 2 ganger per år.
  • Foresatte til aldersbestemte ryttere deltar som funksjonær/vaktmannskap på minst 2 arrangement/dugnader per år
  • Medlemmer som ikke har anledning til å stille på dugnad, skaffer selv erstatter.
  • Medlemmer må innrette seg etter at Bergen CK er et Rent Idrettslag og må forholde seg til gjeldene regelverket som er gitt av Antidoping Norge.
  • Medlemmene plikter å følge vegtrafikkloven ved trening på åpen landevei, og NCF’s bestemmelser ved deltakelse i så vel turritt som aktive ritt.
  • Klubbdrakt og hjelm skal benyttes under organisert trening og i ritt. Hjelm anbefales alltid brukt av hensyn til egen sikkerhet og forsikringen. Som klubbdrakt regnes kun gjeldende trøye pluss bukse, evt. nøytral, svart bukse. Det presiseres at medlemmer med helårslisens plikter å bruke gjeldende klubbdrakt også under turritt. Medlemmene skal være lojale mot klubbens sponsorer og ved handlinger relatert til sykkel er det ikke anledning til å profilere andre sponsorer enn de klubben har avtale med, eller som på andre måter er godkjent av klubbens styre. Medlemmer som deltar på aktive ritt plikter å ha satt seg inn i gjeldende reglementer for disse, og for øvrig representere klubben på en positiv og god måte i møte med andre ryttere, andre trafikanter, arrangører og dommere.