Veteran (30+) Menn/Damer

Bergen CK – Treningstilbud for veteraner

Bergen CK har et godt og variert treningstilbud for veteraner i alle kategorier. Tilbudet er primært for klubbens medlemmer, men er også åpent for andre. Syklister uten klubbtilknytning er velkomne, og om det gir mersmak, ønsker vi dem hjertelig velkommen i klubben. For å markere klubben i Bergensområdet, skal treningene fortrinnsvis gjennomføres iført klubtøy. Følgende treningsgrupper/tider er fra 2018 sesongen. Så snart en oppdatert treningsplan for 2019 sesongen er klar (rundt påsketider) vil denne oppdateres med riktige grupper/dager/tider.

Gruppenavn: Nivå 1 (spisset gruppe)
Deltagere: Dedikerte veteraner som satser mye og som ønsker stor fremgang. Deltar i aktivritt/Mastercup, nasjonale og internasjonale konkurranser.

Gruppenavn: Nivå 2 (Dagens tirsdags- og torsdagstreninger)
Deltagere: Passer for personer med mål om å klare Bergen-Voss på 4-5 timer. Deltagere i aktivritt.

Gruppenavn: Nivå 3 (for dem som synes det går litt for fort på nivå 2)
Deltagere: Passer for personer med mål om å klare Bergen-Voss på 5-6 timer og som synes de tradisjonelle tirsdags- og torsdagstreningene er for harde og likevel ønsker et strukturert treningsopplegg

Gruppenavn: Lavtrening+
Deltagere: Deltagere med et forsiktig optimistisk forhold til egne ferdigheter. Målet for mange er å kunne gjennomføre Bergen-Voss og komme frem før tidtakerne går hjem! For unge og gamle av alle kjønn.

Gruppenavn: Tur og mosjon
Deltagere: Deltagere med et mer avslappet forhold til sykling. Damer og menn, jenter og gutter. Tursyklister (turen er viktige enn tiden). Nybegynnere. Parasyklister. El-syklister!

Gruppenavn: Safer Cycling
Deltagere: Kvinner og menn påmeldt Bergen-Voss på tre ulike nivåer. Ca mål for Bergen-Voss: under 5.30 timer til over 8 timer fordelt på 3 ulike treningsgrupper.