Bli medlem

Bergen CK er en klubb med stor aktivitet fra ungdom til veteransyklister, og har per i dag ca 400 medlemmer. Dette gjør oss til en av landets største sykkelklubber.

Vi ønsker at alle som kommer inn i klubben skal føle seg velkommen og finne sykkelvenner å trives med uansett hvilket nivå en ønsker å være på. Vi har klubblokaler på Krambua nær vår samarbeidspartner Trek Bergen (tidligere BoA Sykler).

Sykkel og andre idretter
Bergen CK er per definisjon et fleridrettslag, ettersom vi er medlemmer i både Sykkelforbundet, Triatlonforbundet, Skiforbundet og Friidrettsforbundet.  Men vi er først og fremst en sykkelklubb! Medlemskapet i de andre særforbundene opprettholdes for å gi våre medlemmer anledning til å konkurrere i andre idretter, uten å måtte melde seg inn i en annen klubb. Vi har imidlertid ingen organisert aktivitet for andre idretter enn sykkel.  Spesielt vil vi ønske syklende jenter/kvinner i alle aldre velkommen i klubben!
Noe for alle aldersgrupper

Sykkelgruppen har en stor aldersbestemt gruppe fra 10 til 15 år, likeså en aktiv junior og seniorgruppe. De som likevel utgjør den desidert største medlemsgruppen er veteranene (30+). Her finnes alle ambisjonsnivåer fra de som satser seriøst og målbevisst og til de som kun ønsker et treningsfellesskap uten spesielle ambisjoner. Vi har og en del jenter iblant medlemmene våre og vi ønsker å legge tilrette for god vekst og et positivt treningsmiljø for denne gruppen.

Vi er størst på landevei
Hovedaktiviteten til sykkelgruppen foregår på landevei og med desidert størst aktivitet fram mot vårens vakreste eventyr, turrittet Bergen-Voss i begynnelsen av juni. Ungdomsgruppen og junior-/senior rytterne deltar på lokale og nasjonale ritt og jobber aktivt for å bygge et godt sosialt og treningsmiljø for å inspirere unge ryttere til å satse på sykkelsporten.

Terrenggruppen er foreløpig liten og har som hovedmål å arrangere terrengrittet Klosterrittet sammen med Fløyen MTB. Vi arrangerer også cycklocross ritt enten seinhøstes eller tidlig på våren.

Trening
BergenCK har mange forskjellige treningsgrupper. Du finner informasjon om dette under menyvalget treningstilbud. I vinterhalvåret er vår egen spinningsal i klubblokalet flittig i bruk. Informasjon finnes under segmentet ”Terminliste, Ritt og Trening”.

Mer informasjon
For mer informasjon om Bergen CK viser vi til nettsidene generelt. Det kan også være lurt å lese gjennom vår lov, organisasjonsplan og strategidokument. Årsmeldingene gir også nyttig informasjon om klubbens virksomhet.

Mye god og oppdatert informasjon vil dere finne her på nettsiden vår, både om ritt, trening, turer osv.
Kontaktinformasjon for klubbens styre finner du på Hovedsiden.