Treningstilbud

Bergen CK har et variert treningstilbud til sine medlemmer. I vintersesongen (nov-apr) arrangeres det ulike spinningtimer for alle aktivitetsnivå, og det er også muligheter for individuell trening i spinningsalen.

Hver tirsdag er det lek (oppvarming) og basistrening for ungdom 10 – 14 år på Haukeland skole, og for ungdomsrytterne på terreng er det utesykling hver tirsdag og torsdag.

I sommersesongen (apr-okt) har de ulike ryttergruppene, aldersbestemte, junior/senior og veteran faste treningstider. Det arrangeres en rekke fellestreninger med varierende intensitet og varighet. Vi ønsker å kunne tilby treninger for alle nivåer. Se under de respektive gruppers segmenter for informasjon.

Sykkelvettregler
For å bedre forståelsen og holdningen til samarbeidet i trafikken har NCF laget disse 10 sykkelvettreglene for syklister som trener på offentlig veg. Hvis alle syklister følger disse reglene, blir det garantert triveligere og mer sikkert å sykle. http://www.sykling.no/article/sykkelvettregler